Motoryzacja

Jak przygotować samochód do sprzedaży?

Opublikowane

Samochód wq koszyku

Odpowiednie przygotowanie samochodu do sprzedaży nie zajmuje wcale dużo czasu, a może znacznie podnieść cenę sprzedaży auta. Oczywiście nie chodzi tutaj o zagrywki oszustów, takie jak wrzucanie trocin do skrzyni biegów, bo to szybko wyjdzie i pewnie trafimy do sądu. Chodzi o typowe przygotowanie samochodu pod względem dokumentów i jego wyglądu. 

Jak przygotować auto do sprzedaży

Po pierwsze wykonaj drobne naprawy, które nie zabiorą dużych środków finansowych. Wymiana pękniętego plastiku we wnętrzu auta, przepalonej żarówki czy linki w nieopuszczającej się szybie nie pochłonie dużych środków. Dodatkowo oczywiście wysprzątaj samochód w środku, zabierz śmieci i niepotrzebne rzeczy. Skorzystaj z myjni samochodowej i doprowadź lakier samochodu do najlepszego stanu. Kup zapach do auta, by zapach wewnątrz nie odrzucał, a raczej zapraszał do środka. 

Konieczne będzie również przygotowanie dokumentacji

  • karta pojazdu,
  • dowód rejestracyjny,
  • książka serwisowa.

Przydadzą się również (o ile posiadasz) rachunki poprzednich serwisów czy wymienionych części. Zawsze to potwierdza stan samochodu. Jeśli stwierdzisz, że "faktury gdzieś tam są w domu, ale wszystko wymieniane na czas", oznacza to dla kupującego, że tych wymian prawdopodobnie nie było.

Dlaczego warto przygotować w ten sposób auto?

Oczywiście ze względu na uzyskanie wyższej ceny. Trzeba wiedzieć, że liczy się pierwsze wrażenie. Jeśli kupujący przyjdzie na oględziny auta i pierwsze co zobaczy, to zabłocony lakier, brudne felgi, bałagan w bagażniku, zakurzony kokpit czy poplamione fotele, to jego entuzjazm spadnie.

Jeśli do tego okaże się, że szyba się nie podnosi, żarówka jest przepalona i plastiki wewnątrz są popękane, to będzie chciał mocno zbić cenę lub zrezygnuje z zakupu. Kupujący nie wie czy do wymiany jest tylko linka, czy cały silniczek albo co gorsza szyba. Czy przepaliła się żarówka, czy jest problem z elektryką i dochodzi do spięć i lampa przestaje działać co kilka dni. Lepiej tego uniknąć.

Zamiast tego pokaż klientowi błyszczący, czysty samochód, by się w nim zakochał od pierwszego wejrzenia. W dobrych emocjach znacznie łatwiej będzie mu podjąć decyzję o kupnie i nie dasz mu powodów do narzekania i zbicia ceny. Włożysz w przygotowania często 100-300 złotych, a może okazać się, że dzięki temu sprzedasz samochód 1000 złotych drożej lub nawet więcej (przy droższych autach).